0

Obchodní podmínky internetového obchodu Zappatos.cz

Internetový obchod www.zapatos.cz respektuje práva spotřebitelů. Spotřebitel se nemůže vzdát práv, která mu náleží dle zákona. Ustanovení smluv, která jsou pro spotřebitele méně příznivá než zákonná ustanovení chránící práva spotřebitelů jsou neplatná a místo nich platí tato zákonná ustanovení. Žádná ustanovení těchto obchodních podmínek proto nevylučují ani neomezují práva spotřebitelů podle závazných ustanovení zákona a případné pochybnosti budou vykládány ve prospěch spotřebitele. V případě neúmyslného rozporu ustanovení těchto obchodních podmínek s výše uvedenými zákonnými ustanoveními mají přednost zákonná ustanovení a prodávající se zavazuje je takto dodržovat.

I.ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) platí pro nákup v internetovém obchodě prodávajícího (prodávající je S.C. Boutique Mall S.R.L., zapsán v registru J40/15220/21.12.2011, DPH číslo RO29479700, Adresa: , Bucuresti, Str. Dinu Vintila 11 E 2nd district, Rumunsko) provozovaném na internetové adrese www.zapatos.cz (dále též jen „e-shop“). Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího  a kupujícího.
  2. Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.  Zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění (dále jen „NOZ“)
  3. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, které se ho týkají a obchodním zákoníkem.
  4. Odchylná ustanovení od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek
  5. Ustanovení obchodní podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce nebo v jiném jazyce, jestliže se na tom Kupující s Prodávajícím předem výslovně dohodnou.
  6. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny ve webovém rozhraní obchodu v průběhu objednání zboží. Je tak po celou dobu návštěvy webového rozhraní obchodu umožněna jejich archivace, reprodukce, uchování a opakované zobrazení Kupujícím. Kupující bere na vědomí a zavazuje se v průběhu objednání zboží obchodní podmínky u sebe uchovat pro pozdější opakované zobrazení.
  7. Přijetí těchto obchodních podmínek je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření účtu a/nebo objednávky nebo rezervace zákazníkem.
  8. Informace poskytované na stránkách internetového obchodu nebo, v případě objednávky při použití jiných komunikačních prostředků na dálku, v elektronické zprávě potvrzující obsah navrhované kupní smlouvy uvedené v části III odst. 6 obchodních podmínek, jsou výzvou k uzavření smlouvy ve smyslu § 1733 OZ, kterou zasílá prodávající zákazníkovi, a nikoliv nabídkou v souladu s § 1731 OZ. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ je výslovně vyloučeno a nepoužije se.
  9. Kdykoli se v následujících částech těchto obchodních podmínek použijí následující termíny, musí být vykládány v následujícím smyslu, pokud ze souvislosti jejich použití nutně nevyplývá něco jiného:
  •  ZSP - Zákaznický Servis Prodávajícího, který poskytuje zákazníkům informace v rámci činnosti internetového obchodu, včetně informací týkajících se výrobků, obchodu, obchodních podmínek a aktuálních nabídek, v pracovní dny v hodinách uvedených pod odkazem „Kontakt“ na tam uvedených telefonních číslech a e-mailových adresách, prostřednictvím chatu v internetovém obchodě a kontaktního formuláře na stránkách internetového obchodu pod odkazem "Kontakt". Zákazník nese komunikační náklady připojení k ZSP dle standardní ceny připojení svého operátora.
  • CENA - částka v českých korunách nebo v jiné měně včetně DPH náležející prodávajícímu za převod vlastnického práva ke zboží zákazníkovi v souladu s kupní smlouvou. Cena nezahrnuje náklady na dopravu, pokud není v aktuální nabídce uvedeno jinak.
  •  PRACOVNÍ DEN - jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků.
  • HESLO - řetězec alfanumerických znaků určený k přístupu k zákaznickému účtu, který si zákazník určuje při vytváření účtu. Registrace účtu vyžaduje opakované zadání hesla z důvodu odhalení a opravy případných chyb. Zákazník je povinen uchovávat heslo v tajnosti (zejm. nezveřejňovat, či nevyzrazovat žádné třetí straně). Prodávající poskytuje zákazníkovi vícenásobnou možnost změny hesla.
  • ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba; nebo oprávněný zástupce; nebo (2) právnická osoba; nebo (3) organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon poskytuje právní způsobilost. V případě, že zákazník je fyzická osoba s omezenou svéprávností, zavazuje se získat právně účinný souhlas svého právního zástupce uzavřít kupní smlouvu nebo smlouvu o poskytování služeb a prokázat takový souhlas na žádost prodávajícího, přitom kupní smlouvy uzavírané v rámci internetového obchodu mají povahu smluv obvykle uzavíraných v drobných běžných každodenních záležitostech.
  • OZ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
  • SPOTŘEBITEL - fyzická osoba činící s podnikatelem právní jednání, která nejsou přímo spojená s jeho obchodní nebo profesní činností.
  • ÚČET – elektronická služba, označená individuálním jménem (login) a heslem zvoleným zákazníkem, obsahující prostředky poskytované prodávajícím, které umožňují zákazníkovi využívat zvláštní funkce nebo služby. Zákazník přistupuje k účtu prostřednictvím loginu a hesla po registraci v internetovém obchodě. Účet umožňuje uchovávat informace o kontaktních údajích zákazníka k odeslání výrobků, dále umožňuje sledovat stav objednávek a jejich historii , rezervace a jiné služby poskytované prodávajícím.
  • KOŠÍK - služba k dispozici každému zákazníkovi, který používá internetový obchod umožňující vytvoření objednávek jednoho nebo více výrobků, vytvoření rezervace, vložení slevových kódů, které snižují cenu v souladu s podmínkami uvedenými v samostatných dohodách nebo obchodních podmínkách, zobrazení přehledu cen jednotlivých položek zboží a všeho zboží (včetně příp. nákladů na dopravu), zobrazení očekávaného termínu dodání zboží. Košík shromažďuje zákazníkem vytvořené nabídky na uzavření kupní smlouvy, tzn. v rámci jedné objednávky může zákazník odeslat více než jednu nabídku k uzavření smlouvy.
  • LOGIN - e-mailová adresa zákazníka poskytnutá při vytváření účtu.
  • NEWSLETTER – elektronická služba, která umožňuje všem jejím uživatelům obdržet od prodávajícího pravidelné informace, zejména o zboží, internetovém obchodě, včetně nového zboží a akcí, a to na zákazníkem určenou e-mailovou adresu nebo telefonní číslo, s výslovným souhlasem zákazníka. Pravidla poskytování služeb Newsletteru prodávajícího upravují zvláštní podmínky dostupné v rámci internetového obchodu.
  • ZBOŽÍ – movitá věc dostupná v internetovém obchodě pro účely uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, která se stane předmětem smlouvy, za uvedenou cenu, nebo předmětem rezervace. Všechno zboží nabízené na domovské stránce internetového obchodu je zcela nové.
  • VĚC S DIGITÁLNÍMI VLASTNOSTMI - Produkt jehož součástí je digitální obsah nebo digitální služba nebo tyto jsou k němu připojeny takovým způsobem, že bez tohoto digitálního obsahu nebo digitální služby nelze produkt řádně užívat (např. chytré hodinky);
  • AKCE - zvláštní podmínky prodeje nebo poskytování služeb upravené pravidly uvedenými v internetovém obchodě nabízené prodávajícím po omezenou dobu, po kterou může zákazník tyto zvláštní podmínky využívat. Jedná se například o slevy z ceny zboží, nebo nákladů na dopravu.
  • OBCHODNÍ PODMÍNKY/SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB - Tento dokument stanovuje pravidla pro uzavírání kupních smluv a pravidla pro poskytování a využívání služeb poskytovaných prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu pro své zákazníky, vč. služeb provádění rezervace. Obchodní podmínky stanovují práva a povinnosti zákazníka a prodávajícího. Pokud jde o služby poskytované elektronicky, tyto podmínky jsou nařízení uvedená v čl. 8 zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
  • REZERVACE – služba poskytovaná zákazníkům prodávajícím spočívající na umožnění zarezervování vybraného zboží za účelem jejich prohlédnutí/vyzkoušení ve vybrané prodejně a jejich eventuálnímu nákupu. Provedení rezervace není závazkem k uzavření kupní smlouvy zarezervovaného zboží v prodejně. Rezervace je aktivní (tj. zboží je připraveno k odběru v prodejně) od okamžiku potvrzení doručení zboží do prodejny prodávajícím do skončení pracovní doby prodejny následujícího pracovního dne. Ustanovení týkající se rezervace budou uplatňovány od okamžiku zpřístupnění prodejcem rezervací v rámci fungování internetového obchodu a také v závislosti na jejich další dostupnosti;
  • INTERNETOVÝ OBCHOD / PRODEJNA - platforma umožňující vytváření objednávek a rezervací zákazníkem, a také poskytování služeb prodávajícím, provozovaná prodávajícím na webových stránkách dostupných na adrese: www.zapatos.cz, stejně jako prostřednictvím aplikace.
  • PRODÁVAJÍCÍ - S.C. Boutique Mall S.R.L., zapsán v registru J40/15220/21.12.2011, DPH číslo RO29479700, Adresa: , Bucuresti, Str. Dinu Vintila 11 E 2nd district, Rumunsko; e-mailová adresa: info@zapatos.cz, číslo telefonu : (+420) 234 261 708 (poplatky jsou stejné jako za klasické spojení - dle ceníku Vašeho operátora).
  • OBSAH – textové, grafické nebo multimediální položky (např. informace o výrobcích, obrázky zboží, propagační videa, popisy, komentáře), vč. děl dle autorského zákona, dále podobizny fyzických osob, které jsou a zveřejněné v rámci internetového obchodu prodávajícím, spolupracující subjekty prodávajícího, zákazníky nebo jakýmikoli jinými osobami používajícími internetový obchod
  • KUPNÍ SMLOUVA - kupní smlouva ve smyslu občanského zákoníku týkající se prodeje zboží prodávajícího zákazníkovi za cenu eventuálně zvýšenou o dodatečné platby, včetně ceny dopravy, jejíž podmínky v podrobnostech stanoví tyto obchodní podmínky. Kupní smlouva se uzavírá mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím prostředků komunikace na dálku po akceptaci objednávky prodávajícím v souladu se zásadami stanovenými v těchto obchodních podmínkách. Kupní smlouva specifikuje zejména zboží, jeho hlavní vlastnosti, cenu, náklady na dopravu a další relevantní podmínky. Každé zboží je předmětem samostatné kupní smlouvy. Platí to také pro situaci, kdy prodejce v rámci fungování internetového obchodu z objektivních (fakticky odůvodněných) důvodů podmiňuje uzavření nebo znění kupní smlouvy na daný produkt sjednáním jiné kupní smlouvy, s přihlédnutím na přímé spojení mezi produkty. Prodávající může uzavřít kupní smlouvy se zákazníkem, který není spotřebitel, na základě dohody také postupem, který není stanoven v těchto obchodních podmínkách, což bude na žádost kterékoli strany vzájemně potvrzeno e-mailem. Provedení rezervace není uzavřením kupní smlouvy ani závazek k jejímu uzavření.
  • ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - elektronické služby poskytuje prodávající zákazníkovi prostřednictvím internetového obchodu v souladu se smlouvou o poskytování služeb. Vzhledem k tomu, že služby jsou poskytovány subjekty spolupracujícími s prodávajícím, příslušná ustanovení týkající se pravidel pro používání těchto služeb lze nalézt v pravidlech týkajících se poskytování služeb těmito subjekty.
  • ZOS – zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  • TECHNICKÉ POŽADAVKY - minimální technické požadavky, které musí být splněny, aby bylo možné použít elektronický systém prodávajícího, vč. uzavření kupní smlouvy nebo smlouvy o poskytování služeb, a to: (1) počítač, notebook nebo jiné multimediální zařízení (v případě aplikace: mobilní zařízení) s přístupem k internetu; (2) přístup k elektronické poště; (3) webový prohlížeč: Mozilla Firefox verze 17.0 a vyšší nebo Internet Explorer verze 10.0 a vyšší, Opera verze 12.0 a vyšší, Google Chrome verze 23.0. a vyšší, Safari verze 5.0 a vyšší; (4) doporučené minimální rozlišení obrazovky: 1024x768; (5) povolené cookies a Javascript ve webovém prohlížeči; v případě uzavření kupní smlouvy telefonicky: (6) s využitím telefonu; pro aplikace: (7) mobilní operační systém: Android 5.0. nebo vyšší nebo iOS 11 nebo vyšší, a v případě některých funkcionalit také (8) mobilní zařízení s fotoaparátem a geolokační službou (GPS). K uzavření smlouvy o prodeji musí mít zákazník platnou e-mailovou adresu, stejně jako klávesnici nebo jiné zařízení umožňující vyplňování elektronického formuláře.
  • OBJEDNÁVKY – vyjádření vůle zákazníka směřující k uzavření kupní smlouvy na dálku při použití prostředků komunikace na dálku, která definuje zboží, ohledně kterých chce zákazník uzavřít kupní smlouvu a obsahuje údaje zákazníka nezbytné pro případné uzavření a plnění kupní smlouvy. Objednávka každého zboží bude považována za samostatnou nabídku zákazníka k uzavření kupní smlouvy (technické zjednodušení).Platí to také pro situaci, kdy prodejce v rámci fungování internetového obchodu z objektivních (fakticky odůvodněných) důvodů podmiňuje uzavření nebo znění kupní smlouvy na daný produkt sjednáním jiné kupní smlouvy, s přihlédnutím na přímé spojení mezi produkty. Objednávce lze přiřadit jedno číslo a všechny nabídky k uzavření smlouvy v ní obsažené budou zpracovány najednou. Přijetím jednotlivých nabídek obsažených v objednávce jsou uzavřeny jednotlivé kupní smlouvy. Přijetím celé objednávky jsou uzavřeny kupní smlouvy dle všech nabídek obsažených v objednávce (viz výše).

II.Kupní smlouva

  1. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím je vymezen příslušnými právními předpisy a kupní smlouvou, jejíž součástí jsou i tyto obchodní podmínky.
  2. Nabídkou k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na internetovém rozhraní obchodu, kupní smlouva vzniká doručením kupujícím v rámci e-shopu řádně vyplněné, potvrzené a odeslané objednávky prodávajícímu (dále jen „objednávka“)
  3. Uzavření kupní smlouvy bez sjednání všech jejích náležitostí stanovených NOZ je ve smyslu ustanovení § 1726 NOZ vyloučeno. Prodávající dále v souladu s ustanovením § 1740 odst. 3) NOZ vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.
  4. Prodávající je povinen neprodleně kupujícímu potvrdit obdržení jeho objednávky na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v jeho objednávce. Současně je prodávající povinen zaslat kupujícímu znění těchto obchodních podmínek.
  5. Uzavřením kupní smlouvy vzniká prodávajícímu závazek odevzdat zboží kupujícímu a umožnit mu nabýt vlastnické právo ke zboží, kupujícímu vzniká závazek zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu.
  6. Uzavřením kupní smlouvy kupující výslovně potvrzuje, že si je vědom toho, že tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy, a že se s těmito obchodními podmínkami detailně seznámil. Na tyto obchodní podmínky byl kupující dostatečným způsobem před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a měl možnost se s nimi v plném znění seznámit.

III.PODMÍNKY UZAVÍRÁNÍ KUPNÍ SMLOUVY

  1. Hlavní vlastnosti používání dle předmětu poskytování a způsobu komunikace se zákazníkem se stanoví pro každý výrobek zvlášť nebo jiným způsobem vhodným pro daný produkt v rámci internetového obchodu.
  2. Prodávající může vytvořit objednávku zboží následujícím způsobem:
    • a. prostřednictvím internetového obchodu;
    • b. kontaktováním společnosti ZSP:
      • telefonicky;
      • e-mailem;
      • pomocí programu typu chat na webových stránkách internetového obchodu.

        V rámci vývoje produktů nebo služeb dostupných v internetovém obchodě a vzhledem k jejich specifičnosti může prodávající zavést omezení týkající se metod zadávání objednávek na konkrétní produkty. Pokud je zadáno více objednávek najednou, z nichž výše uvedené omezení platí alespoň pro jednu, může to ovlivnit možnost vytváření objednávek i pro zbývající.
  3. V rámci rozvoje služeb prodávající může zavést další způsoby, jak zadávat objednávky pomocí prostředků komunikace na dálku v souladu s podmínkami těchto obchodních podmínek.
  4. Uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím se uskuteční po vytvoření objednávky objednatelem.
  5. Prodávající umožňuje zákazníkovi vytvořit objednávku prostřednictvím internetového obchodu, a to takto v uvedeném pořadí:
    • a. Zákazník přidá vybrané zboží do košíku a pokračuje do objednávkového formuláře. Prodávající může poskytovat další služby pro produkt přidaný do košíku v rámci internetového obchodu, např. personalizace, přidání dalších souvisejících produktů, které nejsou k dispozici pro nezávislý prodej v internetovém obchodě;
    • b. Zákazník přihlášený ke svému účtu potvrdí v objednávkovém formuláři aktuálnost údajů potřebných k uzavření a splnění kupní smlouvy. Nepřihlášený zákazník musí vyplnit formulář objednávky údaji nezbytnými pro uzavření a splnění smlouvy. Poskytnutí zastaralých nebo nesprávných údajů zákazníkem může bránit splnění Smlouvy. V objednávkovém formuláři musí zákazník poskytnout své následující údaje: jméno, adresu (ulice, číslo popisné (orientační)/číslo bytu, poštovní směrovací číslo, obec, země), e-mailovou adresu, kontaktní telefonní číslo a informace týkající se kupní smlouvy: zboží, množství zboží, je-li k dispozici, typ, barva a velikost zboží, místo a způsob doručení zboží, způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, se požaduje také název společnosti a jestliže v rámci formuláře požaduje vystavení daňového dokladu, také daňové identifikační číslo. V rámci vývoje produktů nebo služeb dostupných v internetovém obchodě může prodávající uložit povinnost poskytnout v obsahu objednávkového formuláře nebo na jiném vhodném místě další relevantní informace o produktu nebo zákazníkovi a v případě osobních údajů také nezbytné, zejména z důvodu povahy produktu nebo služby, např. přizpůsobení produktu;
    • c. Zákazník si zvolí jednu z nabízených metod doručení.
    • d. Zákazník si zvolí způsob platby kupní ceny a všech ostatních nákladů uvedených v objednávce.
    • e. Zákazník dokončí objednávku (tím předloží nabídku prodávajícímu) s využitím funkcí internetového obchodu určených k tomuto účelu (tlačítko: „Objednat s povinností platby“). Nepřihlášený zákazník (zákazník, který dosud nepřijal tyto obchodní podmínky) přijme tyto obchodní podmínky.
    • f. Při vytváření objednávky až do jejího dokončení má zákazník možnost upravovat obsah košíku přidáním či odebráním zboží.Odstranění dané položky může také automaticky odebrat další položku z košíku vzhledem k přímému vztahu mezi produkty;
    • g. V závislosti na zvoleném způsobu platby může být zákazník přesměrován na stránky poskytovatele platebních služeb pro účel zaplacení;
  6. V případě, že prodejce z vlastní iniciativy zákazníkovi nabízí uzavření kupní smlouvy jinými prostředky komunikace na dálku, vč. telefonu:
    • a. Prodávající zašle zákazníkovi e-mailem potvrzení s obsahem navrhované kupní smlouvy.
    • b. Zákazník zašle prodávajícímu objednávku elektronickou poštou na e-mailovou adresu, ze které obdržel potvrzení podle předchozího písm
    • c. V případě zákazníka, který nemá účet a dosud tedy nepřijal tyto obchodní podmínky, je zákazník povinen přijmout tyto obchodní podmínky.
  7. jiných případech než uvedených v odst. 6 uzavření kupní smlouvy s využitím jiných prostředků komunikace na dálku, vč. telefonu, z iniciativy zákazníka, ustanovení následujících odstavců se použijí přiměřeně s přihlédnutím k okolnostem a využívaného komunikačního prostředku.
  8. Prodávající v reakci na objednávku zákazníka neprodleně odešle zákazníkovi automatickou zprávu na e-mail zadaný zákazníkem pro tento účel potvrzující přijetí objednávky a zahájení jejího ověřování.
  9. Po ověření objednávky, a to bez zbytečného odkladu, prodávající odešle zákazníkovi na jím uvedenou e-mailovou adresu tyto informace:
    • a. potvrzení o přijetí jedné nebo více jednotlivých nabídek na uzavření kupní smlouvy týkající se jednotlivých položek zboží obsažených v objednávce, a tedy uzavření kupní smlouvy (přijetí nabídky týkající se zboží uvedených ve zprávě); nebo
    • b. informaci o nepřijetí některých nebo všech nabídek na uzavření kupní smlouvy obsažené v objednávce z důvodů uvedených v části IV. odst. 5-6 (chybí platba nebo neuzavření smlouvy o spotřebitelském úvěru);
  10. Kupní smlouva se uzavírá přijetím nabídky (nabídek), tj. obdržením zprávy uvedené v odst. 9 písm. a. v rozsahu zboží uvedeného v tomto dokumentu. V případě výrobků, které nejsou prefabrikované, se kupní smlouva uzavírá potvrzením nabídky (nabídek), tj. zákazník obdrží zprávu uvedenou v odstavci 9 písm. a výše v rozsahu produktů zde uvedených, pokud prodávající neprodleně neinformuje zákazníka o nemožnosti provést službu v rámci objednaného neprefabrikovaného produktu. Tehdy je kupní smlouva týkající se nabídky na neprefabrikovaný produkt považována za neplatnou. Prodávající zasílá zákazníkovi potvrzení o podmínkách smlouvy na e-mailovou adresu poskytnutou zákazníkem.
  11. V případě nemožnosti přijmout všechny nebo jen některé z nabídek obsažených v objednávce bude ZSP kontaktovat zákazníka, aby:
    • a. zákazníka informoval o nemožnosti přijmout všechny předložené nabídky k uzavření smlouvy obsažené v objednávce; nebo
    • b. zákazník potvrdil úmysl navrhnout uzavření kupních smluv v části objednávky, ve které prodávající souhlasí s přijetím nabídky k uzavření kupní smlouvy. Zákazník pak může zrušit celou objednávku (pokud jde o všechny nabídky), čímž není dotčeno jeho právo na odstoupení od smlouvy. Pokud zákazník zruší objednávku, prodávající není povinen ji zpracovat, příp. plnit smlouvu uzavřenou na jejím základě. Po zrušení objednávky se postupuje podle odst. 12.
  12. V případě nemožnosti přijmout všechny nebo jen některé z nabídek obsažených v objednávce, kupní smlouvy v rozsahu zboží uvedeného ve zprávě ZSP nejsou uzavřeny, prodávající neprodleně, nejpozději do 14 dnů vrátí platby provedené zákazníkem na tuto objednávku v rozsahu, v jakém nebyly uzavřeny kupní smlouvy. Ustanovení části VIII, odst. 6 obchodních podmínek se použijí obdobně.
  13. Prodávající může nezávazně informovat zákazníka o stavu objednávky zejména zasláním zprávy na e-mailovou adresu zákazníka, pomocí SMS, nebo telefonicky.
  14. Prodávající se snaží zajistit dostupnost zboží a splnění kupní smlouvy. V případě nemožnosti plnit služby a v jiných situacích stanovených zákonem se mohou použít příslušná ustanovení občanského zákoníku včetně §§ 2006 – 2008 OZ, zejména pokud jde o povinnost okamžitě vrátit plnění spotřebiteli.
  15. Celková hodnota objednávky zahrnuje cenu, náklady na dopravu a případně další náklady na volitelně placené služby vybrané zákazníkem. Prodávající může stanovit minimální limit objednávky, od kterého zákazník neplatí náklady na dodání. S celkovou cenou zboží včetně DPH, které jsou předmětem objednávky, jakož i o nákladech na dodání (včetně poplatků za dopravu, doručení a poštovních služeb), a dalších nákladech, a pokud nelze určit výši těchto poplatků – o závazku jejich úhrady, je klient informován při vytváření objednávky, včetně momentu, kdy zákazník vyjadřuje svou vůli být vázán kupní smlouvou.
  16. Akce v internetovém obchodě nelze spojovat, pokud není v pravidlech akce výslovně uvedeno jinak.
  17. V případě služby rezervace se ustanovení této části použije přiměřeně s výhradami uvedenými v následujících odstavcích.
  18. Služba rezervace umožňuje zákazníkům provedení rezervace zboží ve vybrané prodejně. Za účelem využití rezervace zákazník vloží vybrané zboží do košíku, a poté přechází k formuláři objednávky.
  19. Seznam prodejen, ve kterých je možné vyzvednutí zarezervovaného zboží je vždy dostupný poté, co zákazník ve formuláři objednávky označí volbu možnosti doručení určenou výhradně pro potřeby rezervace: odběr zboží v prodejně.
  20. Možnost využití rezervace může záviset na regionu/adrese vyplněné zákazníkem ve formuláři objednávky nebo dostupnosti služby objednávek. Vytvoření několika objednávek nebo několika rezervací zároveň, z nichž alespoň jedno splňuje výše uvedená omezení, může mít vliv na dostupnost služby rezervace pro zbývající produkty.
  21. Prodávající umožní zákazníkovi provedení rezervace rovněž s využitím technické infrastruktury internetového obchodu dostupného v prodejně. V takovém případě nemá zákazník možnost vytvoření účtu nebo přihlášení se k účtu a je povinen ručně vyplnit formulář v rozsahu jeho údajů nezbytných k provedení rezervace, zejména zadat číslo telefonu, a také volitelně e-mailovou adresu.

IV.Platební podmínky

  1. Aktuální platební možnosti jsou k dispozici na stránkách internetového obchodu pod odkazem "Platba" a v okamžiku projevení zájmu zákazníka o vytvoření kupní smlouvy. Dostupné způsoby platby mohou záviset na zvoleném způsobu doručení nebo na produktu. Dostupné způsoby platby mohou být změněny v případě vytvoření několika objednávek zároveň s ohledem na produkty v nich obsažené.
  2. Prodávající je oprávněn v případech, které sám vyhodnotí například na základě průběhu minulých objednávek a platební schopnosti, požadovat platbu předem i u objednávek, kde kupující vybral jinou formu úhrady kupní ceny.
  3. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
  4. Vyúčtování elektronických plateb a platebních karet se provádí podle volby zákazníka prostřednictvím autorizovaných služeb.
  5. V případě neobdržení platby prodávajícím v případě, že si zákazník zvolil platbu předem, tj. platbu bankovním převodem, elektronickou platbu, nebo platbu platební kartou, ZSP může kontaktovat zákazníka s výzvou k zaplacení, a to včetně zaslání e-mailu. Nezaplacení do 3 dnů od dokončení objednávky, ani v náhradní lhůtě dalších 2 dnů bude mít za následek nepřijetí nabídky obsažené v objednávce zákazníka. Zákazník může rovněž až do okamžiku odeslání objednávky objednávku zrušit, a to prostřednictvím ZSP, to nemá vliv na jeho právo na odstoupení od smlouvy – neplatí to však pro produkty neprefabrikované vyrobené na přání zákazníka nebo podle jeho individuálních potřeb.
  6.  Neuhrazení platby
    a) v případě elektronické platby nebo platby platební kartou – v průběhu 24 hodin od zadání objednávky;
    b) v případě platby převodem – v průběhu 3 dnů od zadání objednávky
    bude mít za následek nepřijetí nabídky předložené zákazníkem jako součást objednávky. Zákazník rovněž může do obdržení zprávy o odeslání objednávky zrušit bez jakýchkoliv následků, a to kontaktováním Prodávajícího prostřednictvím Zákaznického centra, čímž není porušeno jeho právo na odstoupení od smlouvy - to se však netýká neprefabrikovaných produktů – jsou to produkty vyráběné podle specifikace zákazníka nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb. V případě platby bankovním převodem po termínu uvedeném v písm b) výše, vrátí prodávající platbu na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena.
  7. Pokud si zákazník zvolí platbu na dobírku, je zákazník povinen provést platbu při obdržení zásilky. Odmítnutím přijetí zásilky i v dodatečné lhůtě k vyzvednutí, se ukončuje kupní smlouva. Zákazník může objednávku zrušit i v určeném termínu, aniž by to mělo nějaké následky, aniž by bylo dotčeno jeho právo odstoupit od smlouvy – neplatí to však pro produkty neprefabrikované vyrobené na přání zákazníka nebo podle jeho individuálních potřeb.


V.Dodací podmínky a přeprava

  1. Zboží bude kupujícímu dodáno na dodací adresu, kterou kupující uvede v objednávce přes webové rozhraní obchodu, a to prostřednictvím přepravce, kterého kupující vybere v rámci své objednávky, přičemž má na výběr z těchto možností:
    1. GLS – kurýrní služba s doručením na adresu až do domu nebo na výdejní místo
  2. Zboží bude kupujícímu doručeno nejpozději do 5 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud nebude prodávající schopen zajistit doručení ve stanoveném limitu nebo když bude doručení vyžadovat dohodu s kupujícím, bude prodávající kupujícího co nejdříve kontaktovat e-mailem nebo telefonicky na kontaktní údaje, které kupující uvedl při objednávce.
  3. V případě vícepoložkové objednávky bude objednávka kompletována do společného balíku, který následně bude doručen. Náklady na dodání zboží objednaného v rámci jedné objednávky jsou nezávislé na počtu objednaných kusů (položek). Pokud některá z objednaných položek nebude skladem a bude vyžadováno její naskladnění prodávajícímu, bude prodávající kupujícího kontaktovat s požadavkem na dohodu ohledně doručení zboží dohromady s pozdějším datem dodání nebo doručení zboží, které je skladem zvlášť a dodatečného doručení zboží, které nebylo v době odeslání první části zásilky k dispozici. V takovém případě může prodávající nárokovat na kupujícím úhradu dodatečných nákladů, nad rámec původně uzavřené kupní smlouvy, spojených s odesláním dodatečné zásilky kupujícímu.
  4. Náklady na zabalení a dodání zboží se řídí následujícím přehledem v závislosti na zvolené platbě a doručovací službě. Při objednávkách s hodnotou nad 1500,- Kč jsou všechny volby doručení zdarma. Při objednávkách s nižší celkovou hodnotou platí následující ceny:
    1. GLS platba na dobírku, nebo platební kartou při převzetí 99,- Kč
  5. Prodávající poskytne vybranému přepravci osobní údaje týkající se kupujícího, a to v rozsahu, který je nezbytný pro řádné dodání zboží v rozsahu: jméno, příjmení, dodací adresa, telefon a e-mail.
  6. Prodávající zboží před jeho dodáním zabalí a označí způsobem dohodnutým v kupní smlouvě případně způsobem obvyklým, odpovídajícím dohodnutému způsobu dodání a užívání s ohledem na požadavky přepravce.
  7. Vyžaduje-li to povaha zboží nebo určuje-li takovou povinnost výslovně příslušná kogentní právní norma, je prodávající povinen jako součást dodávky dodat kupujícímu takovou dokumentaci a doklady vztahující se k dodávanému zboží, které jsou nutné k převzetí a užívání zboží.
  8. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při doručení.
  9. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  10. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání poručení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  11. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

VI.Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Ustanovení tohoto článku číslo VI. obchodních podmínek se vztahují výhradně na kupujícího, který je spotřebitelem předmětného zboží.
  2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
  3. Nejedná-li se o případ uvedený v článku 2 tohoto odstavce či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustavením § 1829 odst. 1 NOZ právo od kupní smlouvy odstoupit a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě 14 dnů od dodání poslední položky z objednávky.  Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodní podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@zapatos.cz.
  4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. VI./3  obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Spotřebitel zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží v originálním obalu, které od něho obdržel. Spotřebitel však musí mít na vědomí, že originální obal, který je součástí zboží nemůže použít jako obal přepravní. Jako přepravní obal je nutné použít jinou krabici případně fólii nebo balící papír, který je možné polepit páskami pro zpevnění a opatřit adresním štítkem. Náklady na vrácení předmětného zboží prodávajícímu nese v takovém případě spotřebitel. Kupující se zavazuje, že zašle zpětnou zásilku jako balík bez dobírky. Pokud bude vrácené zboží na dobírku. Prodávající zásilku nepřevezme.
  5. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od obdržení vráceného zboží, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží, které od něho na základě kupní smlouvy přijal. Prodávající vrátí spotřebiteli peněžní prostředky prioritně bezhotovostním převodem na bankovní účet. Spotřebitel uvede číslo účtu při vracení zboží na formulář poskytovaný prodávajícím, případně elektronicky na e-mailovou adresu prodávajícího info@zapatos.cz. Jestliže spotřebitel z nějakého důvodu preferuje jiný způsob vrácení částky za vrácené zboží, je nutné se na tom s prodávajícím předem dohodnout, současně spotřebitel musí respektovat snížení vracené částky o náklady na zaslání finanční hotovosti jiným způsobem než je nejlevnější varianta vrácení tedy bankovním převodem.
  6. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.
  7. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty předmětného zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
  8. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  9. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu vynaložené finanční prostředky - kupní cenu bez zbytečného odkladu a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
  10. V souladu s příslušným ustanovením NOZ sděluje prodávající spotřebiteli, že spotřebitel je oprávněn (nikoliv však povinen) využít pro odstoupení od kupní smlouvy ve smyslu tohoto článku obchodních podmínek vzorový formulář, který je součástí obchodních podmínek.

VII.Nároky z vad zboží - reklamační řád

  1. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky Prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
  2. Na všechny výrobky prodávané na našich webových stránkách se vztahuje záruka shody v souladu s platnými právními předpisy. Doba záruky na zboží/shodu nabízená společností Zapatos (včetně záruky na skryté vady) je taková, jakou stanovují právní předpisy a to 2 roky od dodání zboží.,   a poskytnutá obchodní záruka je 30 dnů a počítá se od data dodání produktu.
  3. Výrobky uváděné na trh společností S.C. BOUTIQUE MALL S.R.L. jsou nové a pocházejí ze zdrojů autorizovaných jednotlivými výrobci.
  4. Zákazník může uplatnit reklamaci na adrese: S.C. Boutique Mall S.R.L., CTPARK Nord, Soseaua de Centura 5, Stefanesti, București Ilfov, Rumunsko
  5. Kupující je povinen uplatnit reklamaci písemně, a to zejména e-mailem. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje čas, kdy prodávající obdržel od kupujícího telefonicky, písemně nebo emailem informaci o tom, že chce uplatnit reklamaci. Následně prodávající vyhodnotí, zda bude nutné zboží zaslat k posouzení či opravě nebo postačí fotografie reklamované vady.
  6. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
  7. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení emailem o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  8. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající a Kupující tedy souhlasí s tím, že v případě, že je Zboží doručeno Prodávajícímu až po samotném uplatnění reklamace, nezapočítává se do lhůty podle první věty tohoto odstavce doba, po kterou Zboží ještě nebylo Prodávajícímu doručeno. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
  9. Kupující není oprávněn bez souhlasu Prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo včas uskutečnit.
  10. Prodávající odpovídá zákazníkovi za to, že zboží při převzetí nemá vady. Za vadu nelze považovat: změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu, nebo rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zařízeních. Pokud zboží neodpovídá Vaší představě, máte právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží
  11. Prodávající odpovídá za vady, které na zboží vznikly v záruční době.
  12. Má-li věc vadu, může kupující, který je spotřebitelem požadovat její odstranění, a to dle volby prodávajícího buď dodáním nové věci bez vady nebo opravou věci
  13. V případě, že vada Zboží byla vyřešena tím, že bylo kupujícímu dodáno nové Zboží, kupující je povinen prodávajícímu vrátit věc původně dodanou, a to na náklady kupujícího.
  14. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 1. 1. 2023. Prodávající si vyhrazuje právo změny tohoto reklamačního řádu v souladu s platnými právními předpisy.

 

VIII.Další práva a povinnosti smluvních stran

  1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) NOZ.
  3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@zapatos.cz. Informaci o vyřízení stížností kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího nebo telefonicky.
  4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 NOZ

 

IX.Ochrana osobních údajů

  1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s následujícími zákony a předpisy:

- Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů neboli GDPR) dále jen “Nařízení”.
- Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb.,
- Zákon o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb.,
- Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, případně v souladu s dalšími právními předpisy.

  1. Prodávající se zavazuje, že vynakládá maximální úsilí pro zabezpečení veškerých osobních údajů.
  2. Prodávající zpracovává následující osobní údaje, které mu kupující sdělí na základě realizace nákupu: jméno a příjmení, dodací a fakturační adresa, telefonní číslo, adresa e-mail. Pokud je  objednávka na firmu tak také identifikační číslo, daňové identifikační číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“)
  3. Prodávající dále plní svou informační povinnost vůči zákazníkovi s ohledem na GDPR na internetových stránkách https://zapatos.cz/ochrana-osobnich-udaju
  4. Prodávající eviduje osobní údaje na základě plnění smlouvy, oprávněného zájmu nebo s Vaším souhlasem.
  5. Kupující má právo požadovat informaci o tom jaké údaje o něm Prodávající zpracovává, dále požadovat opravu osobních údajů, požadovat výmaz osobních údajů, vznést stížnost písemně na email: info@zapatos.cz nebo na kontaktní adresu prodejce, podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů www.UOOU.cz
  6. Kupující je informován ohledně ukládání tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat. Kupující má kdykoli možnost zakázat zpracovávání cookies na webových stránkách, a to prostřednictvím nastavení webového prohlížeče kupujícího.

X.Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů

  1. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR) z kupní smlouvy je ze zákona příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00  Praha 2. Internetová adresa: http://www.coi.cz. Pravidla včetně webového formuláře na zahájení řízení o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů a další související informace naleznete na adrese: https://adr.coi.cz.
  2. Další způsob řešení mimosoudního sporu (ADR) je přes bezplatnou pomoc ve sporech Evropské spotřebitelské centrum ČR na adrese http://www.evropskyspotrebitel.cz  kde se dozvíte všechny potřebné informace s odkazem na využití platformy ODR tedy mimosoudního řešení sporů on-line, na adrese http://ec.europa.eu/odr

XI.Závěrečná ustanovení

  1. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, případně i v jiných jazycích, pokud to nebude důvodem nemožnosti jejího uzavření.
  2. Prodávající je oprávněn obchodní podmínky kdykoliv změnit. Pro konkrétní kupní smlouvu jsou však obchodní podmínky platné ve znění účinném ke dni uzavření dané kupní smlouvy.
  3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
  5. Kontaktní údaje prodávajícího a adresa pro doručování: Zapatos GLS Depot 62 U Vlečky 1046 CZ, 66442 Modřice, adresa elektronické pošty: info@zapatos.cz, telefon: (+420) 234 261 708